marți, 1 aprilie 2014

Mancare de praz cu masline




Auzisem eu de mult de mancarea asta, o aveam notata intr-un caiet inca de pe vremea cand nu gateam, dar faceam colectie de retete (!?...), dar nu am facut-o niciodata pentru ca nu mi-o puteam imagina. De curand am vazut-o insa pe blogul lui Alice, laudata de zor, asa ca am luat cartea lui Radu Anton Roman si-am facut si eu mancarea. E intr-adevar foarte gustoasa, maslinele "fac toti banii" (fara ele ar fi o mancare cam fada, usor dulceaga), gustul lor sarat-amarui se combina perfect cu usoara acreala de la lingura de zeama de lamaie si cu dulceata prazului.

ingrediente:
- 3 fire groase de praz, doar partea alba; prazul meu era nu gros ci foarte gros asa ca am folosit doar 2 bucati; cu verdele se poate face, de exemplu, o frittata;
- 1 ceapa
- 3 catei de usturoi
- 2-3 linguri ulei
- 3 rosii - eu am avut puse de mine la iernat (am povestit aici), in borcan, erau micute asa ca am pus vreo 5;
- aprox. 100 g masline negre sau kalamata, cu sau fara samburi - eu i-am scos.
- 1 lingura zeama de lamaie
- piper, eventual sare
metoda:
- se taie prazul in bucati de 2-3 cm (sau mai mici, eu i-am taiat mai marisor sa se inteleaga ceva) si se lasa putin in apa rece, sa iasa nisipul dintre foi, daca este; se clateste, se scurge de apa;
- se caleste ceapa tocata in ulei; cand devine sticloasa se adauga usturoiul si rosiile tocate; se lasa pe foc, amestecand, cateva minute; se toarna un pahar de apa (200 ml) si se lasa sa fiarba, la foc mic, o jumatate de ora;
- se adauga maslinele, piper si marar (daca va place, eu nu am pus); se fierbe inca 5 minute, se potriveste de sare daca e nevoie.


Pofta buna!

Un comentariu:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...