duminică, 7 decembrie 2014

Mancare de pui cu linte si mei




Iata o mancare adevarata (nu gustare, pasta de uns pe paine sau sandwich) care se face repede. Sursa de inspiratie este reteta aceasta de "pui cajun", nume care vine de la amestecul de condimente tipic bucatariei cajun (adica a populatiei din statul american Louisianna provenita din canadieni francezi exilati acolo la sfarsitul secolului XVIII). Am cumparat gata facut amestecul de condimente care contine: chimion, ceapa si usturoi deshidratate, paprika, piper negru, oregano, rozmarin, cayenne, sare de mare. Reteta mancarii continea insa si quinoa, fata de care, fara sa fi mancat vreodata, am o asemenea repulsie incat ma si mir ca am citit reteta; stiu ca e foarte la moda dar nu ma intereseaza deloc sa mananc alimente care vin de la mii de kilometri departare; eu cred ca hrana care se gaseste in zona in care m-am nascut este cea mai potrivita pentru mine, si cum cu portocalele si bananele au ajuns deja sa-mi para la fel de obisnuite ca si merele, incerc sa nu imi fac si alte pasiuni culinare exotice. (Sigur ca o voce carcotasa poate sa-mi spuna ca nu creste cayenne in ograda mea, dar la condimente am dezlegare.)  M-am gandit sa inlocuiesc vestita quinoa cu ceva autohton, acum uitat dar folosit des in vechime, probabil chiar pe vremea dacilor: meiul. A iesit o mancare foarte buna, aromata si satioasa, care s-ar putea numi "pui cajuno-dacic".

ingrediente:
- 1 piept de pui (aprox. 500 g)
- 1 ceapa rosie mare
- 1 lingura ulei de floarea soarelui
- 1 lingurita cu varf din amestecul de condimente cajun
- 100 g mei
- 1/2 conserva de linte
- 50 g caise uscate
metoda:
- se incalzeste cuptorul la 200 grade C;
- carnea se taie in bucati de dimensiunea unei imbucaturi, apoi se amesteca bine cu o lingura de ulei si condimente;
- ceapa se taie solzisori; se aranjeaza intr-o tava, in strat subtire, iar deasupra se aseaza bucatile de carne;
- se coc 20-25 de minute;
- intre timp se clateste meiul in apa de 2-3 ori, pana cand apa folosita e limpede;
- se pune meiul la fiert cu 500 ml apa (aproximativ; eu am pus 200 ml si am tot adaugat, pe masura ce se evapora);
- cand meiul e fiert (dureaza cam 10-15 minute; se gusta bobitele pentru a verifica daca sunt moi) se adauga lintea si caisele uscate taiate fasii; se mai fierbe totul 5 minute;
- se adauga in cratita cu mei continutul tavii (pui+ceapa) si se amesteca bine. Putin patrunjel deasupra si:
Pofta buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...